حذف کننده‌های گازی (Mist Eliminators) و دمیسترپد

جداکننده‌های گاز از مایع (Mist Eliminators)

حذف کننده‌های گازی یا جداکننده‌های گاز از مایع (Mist Eliminator) به عنوان دمیسترپد و یا مش پد شناخته می‌شوند. حذف کننده‌های گازی (Mist Eliminator) به منظور حذف بخارات آلاینده از جریان هوا و جداکردن قطرات ریز مه مانند طراحی شده‌اند.

این آلاینده‌ها می‌توانند شامل بخارات روغن، بخارات اسیدی مانند سولفوریک اسید و سایر قطرات آلاینده باشد.

ویژگی‌های جداکننده‌های گاز از مایع (Mist Eliminators):

  • جداکننده‌های گازی ساخت شرکت ارکان گستر از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند پی وی سی، پلی پروپیلن و استنلس استیل ساخته می‌شوند.
  • به صورت افقی و یا عمودی  و در شکل ها و سایزهای متفاوت قابل طراحی و ساخت هستند.
اشکال مختلف و سایزهای متفاوت دمیسترپد های ساخت شرکت ارکان گستر
اشکال مختلف و سایزهای متفاوت دمیسترپد های ساخت شرکت ارکان گستر

کاربردهای حذف کننده‌های گاز از مایع (Mist Eliminators):

  • دمیسترپد ها در فرآیندهای شیمیایی در صنایع مختلف به منظور حذف انتشارات آلایندگی استفاده می‌شوند.
  • مش پدها برای حذف قطرات بسیار ریز مانند حذف بخارات اسید سولفوریک ،بخارات آلکالین‌ها، بخارات نیکل و فسفوریک در این صنایع استفاده می‌شوند.

جداکننده‌های گاز از مایع (Mist Eliminators) چگونه کار می‌کند:

از اواخر سال 1940 میلادی از جداکننده‌های گازی و دمیسترپدها برای فیلتراسیون و جمع‌آوری ذرات و قطرات در جریان‌های گازی استفاده می‌شود.

جداکننده‌های گاز از مایع (Mist Eliminators) به صورت صفحات مشبک و توری مانند برای جداسازی قطرات مایع از جریان گازاستفاده می‌شوند. این صفخات با به دام انداختن قطرات مایع و یا اسیدی بسیار ریز مانع از ورود آنها به گاز و هوای خروجی می‌شوند.

رطوبت‌گیرهای مش پد و وایر مش

مش پد تجهیزی است که به منظور جداسازی قطرات آب از جریان گاز، در واحد های مختلف صنایع از جمله مبدل‌های حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مش پد ها قطرات مایع به خاطر نیرو حرکت جنبشی آنی که دارند پس از برخورد با سیم‌های مش پد از حامل خود (جریان گاز) جدا می‌شوند.

این نوع از مش پدهای تولیدی با توجه به پارامترهای مدنظر در طراحی قابلیت حذف 100 درصدی ذرات مایع که دارای قطرهای بسیار کم در حدود 2 الی 5 میکرون را نیز دارند. تولید وایر مش ها در ابعاد، اندازه و شکل‌های مختلف با به کارگیری مواد اولیه فلزی، استنلس استیل و … قابل اجرا می‌باشد. همچنین طراحی و تولید مش پد ها و وایر مش ها با توجه به مشخصات مورد نیاز مشتری انجام می‌گردد.

جداکننده های گاز، حذف کننده های گاز و وایر مش های شرکت ارکان گستر
جداکننده های گاز، حذف کننده های گاز و وایر مش های شرکت ارکان گستر