بگ فیلتر برای کارخانه آسفالت

بگ فیلتر برای کارخانه آسفالت

بگ فیلتر برای کارخانه آسفالت برای کنترل آلودگی استفاده می شود. این به از بین بردن گازهای دور و مضر کمک می کند. گرد و غبار از سنگدانه ها تولید می شود و بیشتر اوقات ما نمی خواهیم گرد و غبار اضافی وارد محصول نهایی شود. محصول نهایی را خراب می کند. گازهای مضر در نتیجه مشعل که درام را شلیک می کند منتشر می شود. این گازها به همراه گرد و غبار برای تمیز کردن از کیسه های فیلتر عبور می کنند.

نحوه عملکرد بگ فیلتر کارخانه آسفالت

بگ فیلتر  برای کارخانه آسفالت به عنوان دستگاه کنترل آلودگی ثانویه عمل می کنند. جمع کننده های اصلی گرد و غبار جداکننده های سیکلون هستند. این جداکننده های اولیه با مکیدن و ایجاد سیکلون در داخل محفظه، گرد و غبار سنگین تری را به دام می اندازند. با این حال، گرد و غبار سبک تر و گازهای مضر به دام نمی افتد. اینجاست که اهمیت بگ فیلترها برای کارخانه های اختلاط آسفالت مشخص می شود.

گاز پس از خروج از جداکننده سیکلون به سمت محفظه اصلی حرکت می کند. همه خانه های کیسه دارای یک ورق یا قاب لوله هستند که کیسه ها روی آن آویزان می شوند. صفحات بافل در داخل وجود دارد. این صفحات بافل گرد و غبار سنگین را دور نگه می دارند و اجازه نمی دهند که به فیلترها آسیب برسانند.

از آنجا که از فیلتر کیف به طور مداوم استفاده می شود. گرد و غباری که از آن عبور می کند به آرامی و به طور پیوسته در بالای رسانه فیلتر گیر می کند. این باعث افزایش فشار می شود و مکانیسم تمیز کردن به تمیز کردن منظم کیسه ها کمک می کند.

برای تمیز کردن کیسه ها، سیستم چرخشی فن در بالای فیلتر امکان تمیز کردن تنها 8 کیسه را در یک زمان می دهد. این خوب است زیرا تعداد کمتری از کیسه ها فشار هوای خوبی دارند. از این رو فرآیند تمیز کردن بسیار کارآمد است. پالس هوای ساطع شده توسط پنکه در بالا به بیرون راندن کیک گرد و غباری که در خارج از کیسه ها تشکیل می شود کمک می کند. ورودی برای هوای کثیف و خروجی برای هوای تمیز وجود دارد. در پایین خانه کیسه یک دهانه برای پرتاب گرد و غبار جمع آوری شده دارد.

این فرآیند به ما این امکان را می دهد که بدون هیچ مشکلی از کیسه ها به طور مداوم استفاده کنیم. بسیار تاثیرگذار و به صرفه ست.

بیشتر بخوانید: بلوئر هوا

تعمیر و نگهداری فیلتر کیسه های کارخانه آسفالت

کیسه های فیلتر در میکسرهای آسفالت در معرض دماهای شدید و گازهای خورنده تهاجمی استفاده می شوند. برخی کارخانه‌ها هستند که به کیسه‌های فیلتر فشار وارد می‌کنند، این نوسانات مکرر دما، راه‌اندازی و خاموش کردن تجهیزات، تعویض سوخت‌های مختلف است. گاهی اوقات محیط خشن و گرد و غبار و رطوبت زیاد نیز فشار زیادی به مواد فیلتر بگ فیلتر برای کارخانه آسفالت  وارد می کند.

فشار داخل محفظه فیلتر کیسه ای باید حفظ شود تا کیسه ها به راحتی کار کنند. با این حال در بیشتر موارد مشتریان مایلند از تجهیزات استفاده کنند حتی اگر باران هم باشد و این می تواند فاجعه بار باشد. مواردی وجود دارد که سوخت کیسه ای آسیب شدیدی به فیلترهای کیسه وارد کرده است و نیاز به تعویض فوری دارند.

بیشتر بخوانید: پکیج تزریق مواد شیمیایی

تعویض کیسه ها کاری زمان بر و خسته کننده است که مستلزم تعطیلی کارخانه است و کار کثیفی است. تمام کیسه ها باید از بالای فیلتر کیسه جدا شوند و سپس کیسه های جدید در قفس موجود جایگزین شوند. وقتی قفس درگیر است، کار خسته کننده است.