محاسبات طراحی بگ فیلتر

محاسبات طراحی بگ فیلتر

محاسبات طراحی بگ فیلتر یک فرایند پیچیده است. یک دستگاه کنترل آلودگی هواست که برای حذف گرد و غبار موجود در گاز های خروجی از فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . با انتخاب رسانه فیلتر متناسب با آن، برای کاربردهای مختلف با دما و نوع گازهای مختلف اعمال می شود. برای اینکه یک سیستم جمع‌آوری گرد و غبار عملکرد مناسبی داشته باشد، مهندسان باید سیستم را طوری طراحی و راه‌اندازی کنند که (4) پارامترهای اصلی طراحی جریان هوا (اندازه‌گیری شده در CFM)، سرعت جریان هوا (اندازه‌گیری شده در FPM)، فشار استاتیک/مقاومت استاتیک و نسبت هوا به پارچه حفظ شود.

(یا A/C). تغییر در هر یک از این پارامترهای کلیدی سیستم منجر به مشکلات عملکرد سیستم می شود. تمام این چهار پارامتر سیال هستند و به طور مستقیم بر سایر پارامترها تأثیر می گذارند. نگهداری همه در سطوح مناسب نیاز به مهندسی، بهره برداری و نگهداری دقیق دارد.

بیشتر بخوانید: بلوئر ساید چنل

مزیت بگ فیلتر نسبت به جمع کننده سیکلون این است که می تواند ذرات زیر میکرونی را جمع آوری کند.

محاسبات طراحی بگ فیلتر
تصویر بگ فیلتر صنعتی

بیشتر بخوانید: پکیج تزریق مواد شیمیایی

ساختار بگ فیلتر

بگ فیلتر با جمع آوری گرد و غبار از گازهای خروجی با کیسه فیلتر جدا می کند. گرد و غبار روی سطح کیسه فیلتر انباشته می شود. و محیط فیلتر توسط عمل فیلتراسیون  تمیز می شود.

ساختار بگ فیلتر دارای مجموعه ای ازکیسه های فیلتر است. موادی که فیلتر از آن ساخته می شود از پلی استر، نایلون مقاوم در برابر حرارت تا الیاف شیشه متفاوت است. بسته به شرایطی مانند ویژگی های گاز انتخاب می شود.

کیسه فیلتر قطعات مصرفی است. هنگامی که کیسه فیلترآسیب  یا فرسوده شود، موجب نشت گرد و غبار در فضای باز می شود .

برای جلوگیری از آلودگی هوا امروزه در پایین دست هنگام ساخت بگ فیلتر تریبوالکتریک مانیتور آلاینده ها نصب می شود تا نشت گرد و غبار را پیدا کند . 

تعمیر و نگهداری پیش بینی برای بگ  فیلتر

طول عمر رسانه فیلتر به کاربردها و نوع آلاینده هایی که باید تمیز شوند بستگی دارد.  در تعمیر و نگهداری پیش بینی، مانیتور گرد و غبار به طور مداوم غلظت گرد و غبار را در پایین دست چک می کند. این نشان می دهد که با یافتن جزئی آلاینده فیلتر باید تعویض گردد . در نتیجه از نشت گرد و غبار جلوگیری می کند و فرکانس تعویض فیلتر را بهینه می کند و در نتیجه هزینه عملیاتی بگ فیلتر را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: بلوئر هوا

به طور کلی، 2 اصل اصلی وجود دارد: مانیتور گرد و غبار، نوع اپتیکال و نوع تریبوالکتریک.

 مانیتور گرد و غبار

برای تشخیص نشت گرد و غبار و شکستگی فیلتر کیسه ای

غلظت 0.1mg/㎥-1000mg/㎥

اندازه گیری

دامنه

سرعت جریان گاز 4.0 متر بر ثانیه یا بیشتر

سیگنال خروجی 4 تا 20 mADC (500Ω)

خروجی تماس

: 2 تماس NONC برای هشدار حد بالایی،

: 1 تماس NONC برای هشدار خطا

مانیتور گرد و غبار به مدت 24 ساعت به طور مداوم گرد و غبار موجود در گاز خروجی را در سمت ثانویه یک گردگیر کننده گرد و غبار یا موارد مشابه اندازه گیری می کند و سیگنال هشدار را در شرایط غیرعادی ارسال می کند و تغییرات نسبی میزان گرد و غبار را با سیگنال آنالوگ نظارت می کند. بار تریبوالکتریک گرد و غبار که به پروب سنسور برخورد می کند را تشخیص می دهد و خروجی هایی را نسبت به مقدار گرد و غبار ایجاد می کند. مانیتور گرد و غبار را می توان به راحتی بر روی تاسیسات موجود برای تسهیل مدیریت محیطی نصب کرد.